nog meer indrukken - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu nog meer indrukken - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu

nog meer indrukken

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 Augustus 2015 | Zambia, Livingstone

Hier weer een update uit warm en stoffig Zambia.
Ik zag dat van het laatste verslag de helft is gepubliceerd.
Het internet systeem is miserabel hier, erg langzaam
Ik was maandag bij mijn kamer gebleven , het delen met z'n 6
Het went. Het is net kamperen, je hele hebben en houden op de vierkante meter.
Maar een luxe vergeleken met de bewoners hier in Zambia.
Wat ik de afgelopen dagen gezien heb is met geen pijn te beschreven.
Stof, stof en nog eens stof. Zand, zand, zand, weinig regen gevallen dus alles is droog. Bijna geen verharde wegen, overal vuilnis, brand lucht, kinderen, karretjes met ezels. En daartussen wonen mensen .
Vandaag huisbezoeken gedaan.
Zo triest, wat is t toch oneerlijk verdeeld op onze aarde.

  • 20 Augustus 2015 - 21:22

    Petra:

    Hoi jolan,
    Alweer bijna een weekje weg.
    Kan me voorstellen dat de eerste dagen niet meevallen. Maar ga ervan uit dat dat zeker gaat wennen. Andere cultuur ,het weer en de vele indrukken moet je natuurlijk even verwerken. Maar jouw kennende gaat dat echt wel lukken. Kanjer die je bent!!
    Straks spreek je ook nog vloeiend Engels.
    En met al die jongelui die niks opruimen heeft ook zijn voordelen. Jij kan nu ook alles gewoon laten rondslingeren. Wel zo makkelijk toch.
    Leuk dat je al op huisbezoek bent geweest. Kan me goed voorstellen dat je dan denkt , wat hebben wij het toch goed.

    Dikke kus en knuffel.

  • 21 Augustus 2015 - 16:30

    Jacques:

    Lieve Jolanda,

    Ja wat een andere wereld he. Als ik je verhalen lees moet ik denken aan de eerste keer dat ik in Afrika was. De eerste paar dagen begreep ik er helemaal niets van hoe mensen denken en doen.
    Met onze westerse bril is het soms niet te begrijpen.
    Ik ben nu al heel trots op je en wens je een hele mooie fijne en leerzame tijd toe. Ondanks alle ellende die je tegenkomt. Nogmaals ik vind het echt SUPER van je dat je dit doet!
    Ik zie uit naar je volgende verslag.

    Hou je goed.

    With Love van Jacques ;-))


  • 26 Augustus 2015 - 03:11

    Francien:

    Ja jolanda dat er zoveel verschil is tussen arm en rijk ....en daar komen toch problemen van
    je zou iedereen willen helpen .....tis toch al erg fijn dat jij er bent die toch wat voor hun kan betekenen
    ik hou je in de gaten .....je maakt zo wat mee ...dan kom je straks thuis en is alles zo anders hygiëne water eten de wegen .....soms verdrietig maar een herrineringen die niemand je meer af neemt
    tot het volgende verhaal kanjer zet hem op xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Volg mijn droom

Wat ik altijd heb willen doen!

Recente Reisverslagen:

10 November 2015

Zambia - Afscheid

10 November 2015

Zambia- Land zonder hoop

10 November 2015

Verleden / Zambia

17 Oktober 2015

matras- donatie

17 Oktober 2015

aftellen begonnen
Jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 20214

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Volg mijn droom

Landen bezocht: