derde week, meidenclubje - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu derde week, meidenclubje - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu

derde week, meidenclubje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

11 September 2015 | Zambia, Livingstone

Meidenclubje
2-3e week echt een meiden clubje, gezellig met 2 Engelse meisjes, Sabine en Elizabeth, Adriana uit Spanje, sloot later bij ons aan en Celine uit Zwitserland.
Belinda uit Amerika met veel goede en creatieve ideeën, zij had iets van plastic draad, in allerlei kleuren gekocht, waar wij op onze slaapkamer met z'n vijven oorbellen van hebben gemaakt. Voelde mij net een tiener, en soms ook moeder haha.
Of met z'n allen boodschappen doen, naar de shoprite, heet dat hier, of geld halen.
En daarna bij kuba cafe iets lekkers drinken of eten. Nooit is iemand alleen.
Soms wordt er geknuffeld, dan weer gelachen, dat stomme Engels soms ook.
Helaas maandag, 1/9 gingen de Engelsen naar huis, heb inmiddels al een uitnodiging om naar Londen te komen, om hun echte mama te ontmoeten.

In de derde week zijn er 3 Belgische aangekomen en kan ik ook weer eens Nederlands praten, ook wel effe fijn. Het ritme van met elkaar boodschappen, cafe, uit eten, gaat gewoon door. Als we 's avonds op pad gaan , in het donker, dat gebeurt overigens alleen in het weekend.
Gaat er ook nooit iemand alleen, ik als oudje en slecht ziende heb dan een arm nodig, vooral hier met al die kuilen, los zand en stenen. Geen straatlantaarns, dus op stap met zon mijnwerkerslampje op je hoofd, ziet er ook niet uit.
Er zijn een aantal goede restaurants in de buurt, op loop afstand. Dus verhongeren of iets tekort komen doen we zeker niet. Krokodil heb ik inmiddels ook geproefd, lijkt wat op kip iets taaier.
Ik mis wel lekker Hollands eten, of iets hartigs, stukje kaas of worst.
Voor wat ik hier eet, zou ik zeker 5 kilo moeten zijn afgevallen, maar helaas dat blijft dromen.
Ik Snoep niet, geen lekkere kaasjes, weinig honger , alleen dorst.
Vooral nu de temperatuur oploopt richting 40gr.
Inmiddels zijn mijn vriendinnetjes allemaal vertrokken, het is nu 11 september, en de Belgische gaan maandag naar huis.
Ik had verwacht dat er meer mensen langer zouden zijn, de meeste zijn hier 2-3 weken en sommige 6.
De groep is op dit moment wat minder leuk, is ook wel steeds opnieuw weer wennen . Volgende week komen er opnieuw nieuwe mensen, zien wat dat brengt.
Bijna weer weekend en dan naar de watervallen en ja ,voor jouw Francien, pedicure is ook hier een beroep, morgenmiddag ga ik mijn voetjes verwennen.

  • 11 September 2015 - 16:42

    Renate:

    He zussie, ja creatief bezig zijn is ook leuk . Wat hebben jullie met de oorbellen gedaan.jammer dat iedereen masr zo kort blijft dan heb je net iets opgebouwd en dan gaan ze weer. Ik zie je al lopen ja met je lampje te stuntelen door de kuilen opassen dat je niet valt.ja hier wat het kouder en bij jou warmer.veel plezier in het weekend bij de watervallen en laat je voetjes masr eens lekker verwennen. Kus

  • 11 September 2015 - 22:43

    Liesbeth:

    Hoi Jolanda,

    Ja, jammer dat de meeste vrijwilligers maar een paar weken blijven, ben je net aan elkaar gewend en dan is het weer afscheid nemen. Ook omdat je je vrije tijd en avonden samen doorbrengt. Maak er maar een mooi weekend van, eerst naar de pedicure, dan ben je helemaal klaar voor je mooie tocht naar de watervallen. Hopelijke komen er een paar leuke meiden zodat je de 2e helft samen kunt optrekken en leuke dingen kunt doen.
    P.s. 40 graden is wel erg warm, stuurt maar wat deze kant op, bij ons gaat het meer op de herfst lijken.

    Groetjes
    Liesbeth

  • 12 September 2015 - 11:18

    Margareth:

    Hey Jolanda, wat doe je het goed!
    Zie het snel wisselen van de mensen als iets positiefs, kun je veel nieuwe mensen ontmoeten...en jij hebt de taak als degene die alles al zon beetje weet om de de nieuwkomers te informeren...geweldig toch?
    X Mar

  • 15 September 2015 - 13:06

    Petra Linders:

    Hi Jolanda! Ben nu in de praktijk en lees jouw berichtjes. Ik vind het hartstikke dapper dat je ondanks de ontberingen bij jezelf blijft en er een goede ervaring van maakt!
    Nog veel plezier en avontuur!
    Groet van Petra

  • 16 September 2015 - 13:47

    Anja Van Doornik:

    Hoi Jolanda
    Heb inmiddels je reisverslagen gelezen, knap dat je deze regelmatig plaatst en leuk je op deze manier te volgen.
    Wat een andere wereld zeg!...een hele belevenis. Nog veel plezier en doe vooral voorzichtig met wilde dieren en andere gevaren daar.
    Groeten Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Volg mijn droom

Wat ik altijd heb willen doen!

Recente Reisverslagen:

10 November 2015

Zambia - Afscheid

10 November 2015

Zambia- Land zonder hoop

10 November 2015

Verleden / Zambia

17 Oktober 2015

matras- donatie

17 Oktober 2015

aftellen begonnen
Jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 20212

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Volg mijn droom

Landen bezocht: