vervolg safari - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu vervolg safari - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu

vervolg safari

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

05 Oktober 2015 | Zambia, Livingstone

Vervolg safari
De zon gaat langzaam onder en kleurt het landschap rosé- rood. De jeep rijd nu stevig door , om op tijd bij ons tenten kamp te zijn, in de verte zien we nog leeuwen rustig in t zand liggen.
We stoppen en zijn op de plek , waar we overnachten .
3 tentjes zie ik staan, en twee kleine vierkant tentjes.
Daar is de toilet en douche onder gebracht.
Oké.
In de tent liggen 2 matrasjes met n deken, hier zal ik slapen. Aangezien we met 5 vrouwen en een jongen zijn. Slaap ik met Niklas een jongen van 18 uit Duitsland, de vrouwen zijn hier met z'n tweeën.
De zon maakt plaats voor een heldere sterren hemel met bijna volle maan.
Dan zal ik er toch echt aan moeten geloven, ik moet een plasje doen.
Als de wc rol , die boven op het tentje staat . eraf is betekent dat hij bezet is. Maar het is vrij,
Mmm , de rits kan half dicht, gat in de grond, met daarom heen een standaard met een wc bril. Net echt.
Ik moet in mijzelf lachten , als ik probeer te hangen half met mijn hoofd buiten de tent. Het zal geen gezicht zijn,mocht er iemand langs komen. Hilarisch.
Pff , ik ben t kwijt, hopelijk hoef ik niet vannacht. Je zal maar eens twee katte ogen tegen komen, brr niet aan denken.
Het eten is inmiddels klaar, en daar zitten we om het kampvuur , met een mijnwerkers lampje op ons hoofd. Haha verdient ook geen schoonheids prijs en ons bordje opschoot, het smaakt heerlijk na zo,n lange dag in de jeep te hebben gehobbeld.
Met een wijntje sluiten we de dag af. Douche sla ik deze keer over.
Naast onze tent staat een bak water die gevuld is met warm water. Ik heb mij provisorisch gewassen en tanden gepoetst.
Wat zal het slapen heerlijk zijn tussen de wilde dieren geluiden , en geen muziek of generator die je wakker houden.

  • 05 Oktober 2015 - 15:28

    Jose:

    Ha Jol, wat tof om zo een safari mee te maken, back to basic geweldig om te lezen. En ik moest lachen om je verhaal van de wc. Ik zag het helemaal voor me, jij met je hoofd uit de tent en dan hangen boven zo'n gat in de grond bah bah. Wat leuk voor je dat je dit, naast al je vrijwilligerswerk, ook dit mag meemaken. Top ! Liefs josé

  • 05 Oktober 2015 - 16:08

    Manon:

    Heel stoer dat je dit allemaal doet en heel vet om mee te maken!
    Die primitieve wc's zul je nog wel vaker tegen komen denk ik, maar het lijkt me niks haha.

    Geniet nog even en daarna met Wim lekker vakantie!

    Kus Roel en Manon

  • 05 Oktober 2015 - 18:12

    Franka:

    Ha ha ik zie het ook helemaal voor me. Hoe je daar zit te pl.... Met 'n lamp op je hoofd. Ontzettend grappig. Jammer dat we het niet zien ha ha. En dan ook nog in de tent met 'n jongen van 18 ja ja. Gr franka

  • 06 Oktober 2015 - 13:54

    Rob:

    Wat een ervaring, Jolanda. Een klein beetje jaloers aan deze kant, zo helemaal in de wildernis. (Hier regent het nu bijna iedere dag! En de bomen beginnen langzaam te verkleuren.)
    Nog een paar nachtjes slapen en dan zit het er weer op, gelukkig mag je dan nog een maandje genieten met iets meer comfort, haha.
    Geniet!

    Groet, Rob

  • 06 Oktober 2015 - 21:19

    Bep Hofman:

    Hoi Jolanda,wat een belevenis,ik heb je met bewondering gevolgd,geniet nog de komende tijd,en ook met Wim samen.

    Lieve Groeten,Bep&Ton Hofman.

  • 09 Oktober 2015 - 17:03

    Rita Van Haandel:

    Hoi Jolanda
    Wat een ervaring, en indrukken heb je op gedaan.Ik heb met plezier je reisverslagen gelezen. Hoe herkenbaar met Oeganda. Daar zul je nog vaak aan terug denken als je weer terug bent. Maar eerst nog samen met Wim een fijne vakantie.
    Gr Rita

  • 10 Oktober 2015 - 16:03

    Liesbeth:

    Hoi Jolanda,

    Je hebt je droom gevolgd en is nu voorbij, maar deze droom zul je nooit vergeten. Je hebt daar prachtig werk verricht, veel mee gemaakt en een hoop gezien. In Nederland is de tijd omgevlogen, maar alleen in Zambia zal het af en toe anders aangevoeld hebben. Nu kun je de koffers inpakken en aan een welverdiende vakantie beginnen. Ga er samen van genieten.

    Groetjes,
    Liesbeth

  • 11 Oktober 2015 - 11:56

    Yvon Hilgers:

    Hoi Jolanda,

    Wat kun je mooi schrijven, als ik je verhalen lees heb ik het gevoel naast je te hebben gestaan.
    Prachtig. Lees dat je tot 12 oktober daar werkt en dan vakantie gaat vieren met je vriend geniet er nog van want volgens mij raak je absoluut niet uit gepraat over je droom die uit komt. Vele kussen van ons.
    Yvon Marc en kids

  • 12 Oktober 2015 - 09:08

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:08

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:09

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:09

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:09

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:09

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:09

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:09

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:09

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:10

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:10

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:10

    Margareth Van Dam:

    Ik heb gelachen en gehuild...wat een prachtige ervaringen heb jij daar...en wat een herinneringen voor later, die zullen je zeker van pas gaan komen!! Xx

  • 12 Oktober 2015 - 09:13

    Margareth Van Dam :


  • 14 Oktober 2015 - 11:56

    Titia:

    Ha Jolanda,

    Een prachtige ervaring loopt op z'n eind. Ik heb veel bewondering voor wat je doet en vind je verhalen prachtig om te lezen. Geniet met Wim van een welverdiende reis door Zuid Afrika!
    Liefs, Titia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Volg mijn droom

Wat ik altijd heb willen doen!

Recente Reisverslagen:

10 November 2015

Zambia - Afscheid

10 November 2015

Zambia- Land zonder hoop

10 November 2015

Verleden / Zambia

17 Oktober 2015

matras- donatie

17 Oktober 2015

aftellen begonnen
Jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 20211

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Volg mijn droom

Landen bezocht: