donatie - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu donatie - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu

donatie

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

17 September 2015 | Zambia, Livingstone

Ik ben wat achter met mijn verslagen. Maar ik heb niet altijd zin , of tijd , of er is geen stroom.
Nu volgt een stukje over Donatie.
Met het spreekuur was het mij opgevallen, in het Old
People home, dat er een kleine hoeveelheid paracetamol is , en meer was er niet.
Ook daarin zijn ze afhankelijk van giften, dus ik dacht missschien kan ik van donatiegeld medicijnen gaan kopen zoals Multi-vitaminen, Ors, Paracetamol , Ibuprofen en Vitaminen B.
Ik stelde het voor aan Benny , die met ons het spreekuur deed , I.v.m. het vertalen.
Aangezien African Impact een organisatie is, die kijkt wat zinvol en mogelijk is, heb ik het voorgesteld.
Een paar dagen later kreeg ik een lijstje van de medicatie die daar gewoonlijk gegeven kan worden. Ik ging op pad met Benny, onze chauffeur en manusje van alles. Op naar de farmacie met mijn lijstje.
Zo kan ik iets nuttigs doen van het geld wat ik van een aantal heb gekregen.
Misschien kom ik nog meer tegen. Ik heb gekeken wat rolstoelen en rollators kosten, ook die zijn betaalbaar.
Ik wil als ik in de dorpen visite loop, regelmatig wat kopen in hun kraampjes, zodat ze op die manier iets meer verdienen er zelf iets mee kunnen doen.
Drie dagen later was er een spreekuur gepland in het Old People huis, en konden we zonodig iets geven. Ze hebben vooral klachten van hun gewrichten, maag en ogen. Staar komt veel voor, bij ons een operatie van niets maar hier voor velen niet betaalbaar. Ze krijgen weinig groente en andere gezond eten binnen. Ze zijn daardoor blij met paar dagen wat extra vitaminen. Zo voelen ze zich een weekje wat beter, of misschien gaan de klachten wel over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Volg mijn droom

Wat ik altijd heb willen doen!

Recente Reisverslagen:

10 November 2015

Zambia - Afscheid

10 November 2015

Zambia- Land zonder hoop

10 November 2015

Verleden / Zambia

17 Oktober 2015

matras- donatie

17 Oktober 2015

aftellen begonnen
Jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 20269

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Volg mijn droom

Landen bezocht: