vervolg 24/8 - 28/8 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu vervolg 24/8 - 28/8 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu

vervolg 24/8 - 28/8

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

30 Augustus 2015 | Zambia, Livingstone

De contacten in het dorp maken wel indruk, alleen al hoe de mensen leven. Deze ochtend was er een vrouw met een grote snijwond in haar bovenbeen, gestoken met een mes, door haar dronken man.
Op haar buik op de grond hebben we de wond gereinigd en opnieuw verbonden.
Waarschijnlijk zie ik haar volgende week opnieuw om het te controleren.
Inmiddels kwamen er meer vrouwen langs , die iets wilde vragen o.a. over borst voeding en een vrouw vroeg of ik terug kwam , want dan wilde ze mij alleen spreken.
Vrouwen dingen. Vaak staat het halve dorp erom heen als we iemand behandelen.
Als we op pad gaan is altijd Mr mulupa bij ons , hij heeft geen medische achtergrond ,zoals ik eerst dacht maar vertaalt het en kent de bevolking met al hun gebruiken etc.
Hij is leraar geweest en helpt nu de organisatie, je kan hem alles vragen .En er was ook een jongen uit Engeland bij en 2 andere collega,s.
Ik voelde mij zeer vereerd dat de vrouw mijn alleen wilde spreken.
Het gaat als een lopend vuurtje rond dat wij in het dorp zijn, we dragen witte shirts en zwarte broeken.Zo herkennen ze ons. Degene die iets willen vragen weten ons snel te vinden. We weten van tevoren niet hoeveel patiënten er zijn. Deze ochtend waren het er rond de zeven. Rond 11.30 is Benny de chauffeur er , om ons terug te brengen voor de lunch.

  • 31 Augustus 2015 - 18:58

    Bep Hofman-Artz:

    Hoi Jolanda,ik vind het heel erg leuk je te volgen, ik wens je heel veel succes in Zambia.
    Groeten van ons Bep & Ton Hofman.

  • 31 Augustus 2015 - 19:56

    Greet Claassen:

    Hoi Jolanda,
    leuk om je verslag te lezen!,ik was er 04/01 t/m 06/02 en deed ook homebasecare en de klinieken,ik vond homebasecare erg mooi om te doen!,en de mensen waren blij ons te zien en wat we voor hun konden betekenen.Ik was de eerste 2 weken alleen als medische vrijwilliger en daarna kwamen er nog 2.Hoeveel medische vrijwilligers zijn er nu?Hoe is het met Albert,Martin,Margaret?Groeten aan Mr.Melopa en Benny!!!

  • 31 Augustus 2015 - 20:12

    Greet Claassen:

    Hoi Jolanda,
    Albert van 7 ,Martin 12 dacht ik,Margaret oude dame van 75 ,76, in Nakatindi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Volg mijn droom

Wat ik altijd heb willen doen!

Recente Reisverslagen:

10 November 2015

Zambia - Afscheid

10 November 2015

Zambia- Land zonder hoop

10 November 2015

Verleden / Zambia

17 Oktober 2015

matras- donatie

17 Oktober 2015

aftellen begonnen
Jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 20280

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Volg mijn droom

Landen bezocht: