weekend - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jolanda Smits - WaarBenJij.nu

weekend

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

27 Augustus 2015 | Zambia, Livingstone

Weekend

Rust? Vergeet het maar, vandaag naar de watervallen , maar had het niet willen missen.
Een Duits en Oostenrijks meisje vroegen of ik mee wilde. Onder de Sprey, noemen ze het hier. Onder de watervallen, het is een hele toer voor je daar bent. Als ik het van te voren geweten had, was ik niet gegaan.
Maar had het voor geen goud willen missen.
De groep bestond uit 12 man, o.a uit Mexico en Frankrijk. We kregen allemaal een helm op, lifejacket en swimmingsuite aan. We starten bovenaan bij de waterval en moesten naar beneden ,wat ongeveereen half uur lopen was, daar lagen 2 raftboten waar we over verdeeld werden . Toen 10 min tegen de stroom in peddelen. Ik dacht laat ik over aan de jongelui ik ga mooi in het midden van de boot zitten. Er waren ook ongeveer 6 gidsen die een diepvries kist en andere spullen droegen en ons hielpen, zij liepen op blote voeten over al die rotsen, het was zeker 30 min klauteren, als het niet langer was. Over gladde rotsen en door water in een prachtige omgeving, allemaal bergen om ons heen en in de verte de Livingstone bridge waar ze bungy jumpen. Eindelijk bij de watervallen aangekomen, kletterde al het water over ons heen, geweldig. Dit kan alleen in een drogere periode, je begrijpt hoe meer water er gevallen is hoe sterker en groter de waterval is, en dan is dit niet meer mogelijk.
Helaas geen foto's want in deze omstandigheden kun je beter je camera niet meenemen.
De gidsen maken normaliter foto's, helaas was 's morgens hun camera gecrasht.
Toen moesten we natuurlijk ook weer terug lopen. Mijn benen wilde niet meer, ik kon bijna mijn balans niet bewaren. Gelukkig was er halverwege even tijd voor een kleine picknick op de rotsen. Er kwam water, cola, chocola en fruit tevoorschijn. Hier waren we aan toe na al die krachts inspanningen .
Met een voldaan gevoel zijn we naar hotel Royal Livingstone gelopen om daar met een heerlijke cocktail te genieten van de zonsondergang.
Wouw wat een luxe en een geweldig uitzicht.
Daarna genoten met 5 meiden van een 3 gangen diner. We voelde ons als schoolmeisjes die stiekem snoepen van een taart, zo geweldig zo'n luxe omgeving. En dit alles koste geen drol.
Later zag ik dat overnachten met zijn tweeën 1200euro kost.

Dit was een dag met een sterretje.


  • 27 Augustus 2015 - 13:39

    Ilona:

    Super Jolanda! Tof dat je dit gedaan hebt! Maar goed dat je het nier van te voren wist dan!!
    Geniet maar lekker van die mooie momenten! Dikke kuss!

  • 27 Augustus 2015 - 14:55

    Franka:

    Hoi Jolan. Wat een belevenis. Als ik je verhalen lees, dan is het alsof ik het zelf meemaak. Ik zie het helemaal voor me. Gelukkig na een lastige start vol emotie ( wat logisch is) zien we op foto's een blij en stralend gezicht. Ga zo door. Topper. Gr en tot 't vlg verhaal.

  • 27 Augustus 2015 - 20:36

    Edith:

    hoi Jolan wat maak je geweldige dingen mee met heel veel verschillen de armoede waar deze mensen in leven en de volgende dag in de kano zo zullen vast de emotie's die je voelt heel verschillend zijn we volgen je de mooie foto's die je doorstuurt nog een mooie en helpende tijd dikke knuffel gr Edith

  • 27 Augustus 2015 - 23:55

    Miranda Balduk:

    Weekend?? Bij ons is het pas donderdag ......
    Maar Jolanda, wat schrijf je weer een indrukwekkend verhaal. Wat een ervaringen zeg, jij bent goed bezig. Wat een indrukken allemaal; GEWELDIG!!

    Wat zal dat diner gesmaakt hebben na zo'n sportief uitstapje!!!

    XX Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Volg mijn droom

Wat ik altijd heb willen doen!

Recente Reisverslagen:

10 November 2015

Zambia - Afscheid

10 November 2015

Zambia- Land zonder hoop

10 November 2015

Verleden / Zambia

17 Oktober 2015

matras- donatie

17 Oktober 2015

aftellen begonnen
Jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 20295

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Volg mijn droom

Landen bezocht: